Bycie uczciwym jest dla nas ważniejsze niż bycie doskonałym, a z każdym dniem staramy się być lepsi. Kiedy wprowadziliśmy Authentic Beauty Concept, zrównoważony rozwój był tematem bliskim naszym sercom.
SUSTAINABILITY
Autentyczność, uczciwość i transparentność są wpisane w nasze DNA.
Jesteśmy zaangażowani w rozwój gospodarki o obiegu zamkniętym oraz świadomi naszego oddziaływania na środowisko, nieustannie pracujemy nad naszymi opakowaniami, składnikami i wpływem społecznym – ponieważ naprawdę troszczymy się o naszą piękną planetę. Jako że koncepcja zrównoważonego rozwoju stale ewoluuje, staramy się jej dotrzymać kroku, stawiając sobie nowe wyzwania i znajdując nowe sposoby na poprawę krok po kroku.
Planujemy dalej wzmacniać ofertę Authentic Beauty Concept w zakresie zrównoważonego rozwoju, badać możliwości i wprowadzać znaczące zmiany.
Dołączysz do nas?
Jako marka wierzymy, że możemy zmieniać otaczającą nas rzeczywistość poprzez nawet małe działania. Kiedy połączymy wszystkie nasze wysiłki, staniemy się społecznością, która będzie w stanie wprowadzić prawdziwe zmiany i wytyczyć właściwy kierunek działania.
Rozumiejąc, że „nie ma planety B", nieustannie poddajemy ocenie obszary naszej działalności pod kątem produkcji, pakowania, transportu i konsumpcji, aby ograniczyć ich wpływ na naszą planetę*. Zobowiązaliśmy się do: zmniejszenia emisji CO2 o 65% na tonę produktu do 2025 r., zmniejszenia emisji CO2 o 75% i zwiększenia poziomu pozyskiwania energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych do 100% w 2030 r., oraz uzyskania statusu firmy klimatycznie-pozytywnej do 2040 r.
*Na poziomie firmy i tylko w zakresie naszych własnych operacji, bez uwzględnienia producentów kontraktowych.
Liczy się nie tylko to, co w środku. Skupiamy się na tym, aby opakowania i wykorzystywane przez nas materiały, były na tyle zrównoważone, na ile to możliwe, oszczędzając energię i zasoby naturalne. Nasze butelki i słoiki* są wykonane w 80% z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu odpadów pokonsumenckich (PCR z ang. Post-Consumer Recycled) i w 100% nadają się do recyklingu. Dzięki przejściu na plastik PCR jesteśmy w stanie zaoszczędzić rocznie około 25 ton pierwotnego plastiku z 1 miliona produktów, co znacznie zmniejsza nasz ślad węglowy.
*za wyjątkiem mini słoiczka
Wierzymy w siłę wspólnego działania na rzecz pozytywnych zmian, dlatego wspieramy inicjatywy społeczne zgodne z naszymi wartościami.
Starannie dobieramy składniki, dbając o przejrzystość łańcucha dostaw. Nasze produkty zawierają Guar (chlorek hydroksypropylotrimoniowy guaru), który ułatwia rozczesywanie włosów i zapewnia ich miękkość. Guma guar jest pozyskiwana w zrównoważony sposób przez rolników skupionych w okół Sustainable Guar Initiative (SGI) – programu, który wspieramy od 2017 roku wraz z Grupą Solvay i organizacją non-profit Technoserve, promując zrównoważone praktyki rolnicze i doskonaląc umiejętności w zakresie uprawy.
Jesteśmy również głównym sponsorem programu Hairdressers Without Borders, realizowanego z BlinkNow w Nepalu, aby wspierać nepalskie kobiety w branży beauty. Program, wspierany przez Juliette den Ouden, zapewnia zaawansowane szkolenia i rozwija kadrę menedżerską dla nowych salonów.
Promujemy świadomą konsumpcję i dążymy do ograniczenia ilości odpadów, inspirując i zachęcając do stosowania zrównoważonych praktyk. Jedną z naszych najbardziej ekscytujących inicjatyw w zakresie zrównoważonego rozwoju jest Refill Bar - wprowadzony w 2020 roku i obecny już w wielu europejskich salonach, system wielokrotnego napełniania opakowań produktów. Dzięki ponownemu napełnieniu butelki o pojemności 250 ml co najmniej pięć razy, można ograniczyć zużycie plastiku o 83%. Wykorzystujemy również przyjazne dla środowiska materiały – nasze torby na zakupy są wykonane z papieru pochodzącego z recyklingu, a materiały marketingowe są drukowane na wegańskim, biodegradowalnym papierze z certyfikatem FSC, przy użyciu tuszu niezawierającego oleju mineralnego.
Tworzymy produkty w przejrzysty i uczciwy sposób, używając starannie wyselekcjonowanych składników, aby oferować wydajne, wegańskie receptury do pielęgnacji i stylizacji włosów. Wszystkie nasze produkty posiadają certyfikat PETA i są zatwierdzone przez Vegan Society™, a ich formuły są wolne od silikonów, środków powierzchniowo czynnych z grupy siarczanów, sztucznych barwników i olejów mineralnych. Do 95% naszych składników pochodzi z naturalnych źródeł*, a w przypadku tych, których nie można pozyskać z natury lub które muszą zostać wyekstrahowane, sięgamy po metody naukowe, wykorzystując ekstrakcję ultradźwiękami i destylację parową; jest to niezwykle łagodna metoda pozyskiwania naturalnych składników, dzięki której nie ma potrzeby stosowania agresywnych środków chemicznych.
* Zgodnie z normą ISO 16128