Ponad 100 gości – przedstawicieli prasy i influencerów – postanowiło dołączyć do ruchu i odkryć nową markę produktów do pielęgnacji i stylizacji włosów oraz związane z nią wartości i przekonania. Pierwszym etapem spotkania była podróż przez cztery strefy doświadczeń inspirowane głównymi filarami Authentic Beauty Concept oraz wartościami ruchu #authenticbeautymovement.
Strefa poświęcona czystym recepturom koncentrowała się na zmysłach: odczuwaniu konsystencji produktów poprzez dotyk, wdychaniu zapachów opracowanych przez domy perfumeryjne oraz oglądaniu różnych etapów procesu pozyskiwania kluczowych składników z wykorzystaniem ultradźwięków i destylacji pary wodnej. Konsumenci zaczynają przestrzegać innych zasad dotyczących konsumpcji i dbania o urodę, co prowadzi do bardziej ogólnych zmian dotyczących zachowań konsumenckich. Receptury produktów Authentic Beauty Concept są czyste, wolne od szkodliwych substancji i opracowane z wykorzystaniem starannie wyselekcjonowanych wegańskich składników. Powstały w odpowiedzi na nowe wymogi klientów oraz zostały przedstawione i omówione podczas wydarzenia. Było ono także okazją do odkrycia minimalistycznych materiałów wysokiej jakości przeznaczonych do użytku w salonach fryzjerskich. Materiały są inspirowane wzornictwem skandynawskim i zostały opracowane w celu poprawy wrażeń klienta z wizyty w salonie.
Klienci przychodzący do salonu pragną kompleksowego zabiegu, który pozwoli im oderwać się od codzienności. Taką możliwość daje im Memento – moment warty zapamiętania. Rozwiązanie pomaga przeprowadzić konsultację z klientem, zmieszać esencję z maską i starannie nałożyć kosmetyk w taki sposób, aby zabieg przyniósł jak najwięcej korzyści. Zaproszeni goście mogli też całkowicie oderwać się od codzienności dzięki sesji medytacji. Wrażenie odizolowania od pełnego bodźców świata zewnętrznego zostało dodatkowo spotęgowane dzięki użyciu tak prostych narzędzi jak opaska na oczy i zatyczki do uszu.
Po zakończeniu wydarzenia Hester Wernert-Rijn i Linda Shalabi opowiedziały o swojej wizji i dały popis swoich umiejętności, tworząc doskonale (nie)doskonałe stylizacje z wykorzystaniem produktów Authentic Beauty Concept. Z pomocą czterech modelek zaprezentowały własne interpretacje naturalnych fryzur: od bardzo indywidualnych i niepretensjonalnych propozycji przez zachwycające formą i teksturą uczesania na pokazy mody oraz sesje zdjęciowe po codzienne stylizacje salonowe. Możliwość samodzielnego wypróbowania produktów jest znacznie cenniejsza niż jakakolwiek prezentacja, dlatego oddaliśmy kosmetyki w ręce naszych gości i służyliśmy im fachową radą.
Said Rubaii i Ismérie prowadzili stanowisko promujące podejście bez foto filtrów. Wyjaśnili, co skłoniło ich do dołączenia do wyjątkowej społeczności #authenticbeautymovement. Zaprezentowali podejście oparte na autentyczności oraz opowiedzieli, w jaki sposób surowa estetyka rezygnacji z filtrów fotograficznych uzupełnia filozofię, którą kierują się w życiu prywatnym i własnych salonach. „Źródłem piękna jest nasza indywidualność i charakter. Szczerość jest atrakcyjna”. Authentic Beauty Concept jednoczy podobnie myślących przedstawicieli różnych zawodów oraz zachęca do inspirujących rozmów o własnej historii i wartościach. Nagrania prezentujące taką wymianę myśli były wyświetlane w części filmowej.
Na tym etapie goście, którzy zanurzyli się w świecie Authentic Beauty Concept, mogli dołączyć do ruchu, wyzwalając swoją kreatywność, wymieniając się pomysłami, zdobywając nowe umiejętności i tworząc piękne przedmioty.